Activision maakt vandaag bekend in samenwerking met Tencent dat Call of Duty: Mobile naar nieuwe, nog niet eerder aangekondigde regio’s komt, inclusief Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Europa. Call of Duty: Mobile is een nieuwe free to play game met maps, modi, wapens en personages uit de Call of Duty franchise, inclusief Black Ops en de Modern Warfare serie. De game is exclusief voor Android en iOS ontwikkeld door Tencent’s TiMi Studio en biedt verschillende game modi waarin spelers het wereldwijd tegen elkaar kunnen opnemen.
Vanaf vandaag kunnen fans zich voor Call of Duty: Mobile zich hier alvast aanmelden en registeren. Spelers die zich hebben aangemeld ontvangen de laatste game updates en krijgen toegang tot de openbare beta die deze zomer naar een aantal regio’s komt.
“Met deze nieuwe mobile game leveren we first person actie ervaring met hoogwaardige graphics en de bekende Call of Duty gameplay,” zegt Chris Plummer, VP, Mobile bij Activision. “Samen met het team bij Tencent, bundelen we een verzameling van de populairste maps, competitieve standen, beroemde personages en kenmerkende wapens uit deze geliefde franchise tot één epische ervaring voor mobiele apparaten.”
In Call of Duty: Mobile kunnen spelers first person gevechten van Call of Duty beleven. Spelers kunnen tegen elkaar strijden in populaire modi als Team Deathmatch, Search and Destroy en Free For All, op iconische maps als Nuketown, Crash, Hijacked en meer. Gaandeweg kunnen spelers toegang krijgen tot klassieke Call of Duty personages, wapens, scorestreaks en andere gear om hun loadouts mee te vullen in hun strijd om de beste van de wereld te worden.“Call of Duty is synoniem aan kwaliteit en gameplay, ons team vindt het geweldig om dit samen met Activision te realiseren op mobiele apparaten,” zegt Steven Ma, SVP, Tencent Holdings Limited. “Met onze ervaring in het maken van games die speciaal voor smartphones zijn gemaakt, ontwikkelen we met veel plezier een nieuwe, volledige Call of Duty ervaring geschikt voor alle fans.”